Followers

Tuesday, November 28, 2017

"it wont happen to me!" saya selalu fikir macam ni...

berapa ramai fikir macam saya? 

Image result for income protection

saya tak tengok Gegar vaganza. Bila tertengok video instagram yang tersebar kebelakangan ini kisah elyana penyanyi...kehabisan duit untuk kemoterapi dan menderita kanser...tetiba terfikir 

"sesiapa sahaja boleh ditimpa penyakit kan" sedihnya.....sambil berdoa won't happen to me, beloved families, friends and to all of u.

Image result for income protection

"saya kerja sendiri, saya takut jatuh sakit!" - suami jawab 'semua orang boleh jatuh sakit'"tapi komitmen  saya banyak berbelas ribu sebulan, kalau saya tak boleh kerja, macam mana saya nak cover semua komitmen?" - suami diam lepas tu jawab "kalau kerajaan gaji dapat je""berapa lama?"- suami jawab "mc boleh 3 bulan bergaji penuh""kalau sakit lebih 3 bulan?" - suami jawab "takde gaji atau pergi kerja dulu sekejap sambung mc"

"kalau teruk? yang perlukan recovery lama eg; patah ke, sakit-sakit kanser ke chemo lama byk lagi sakit-sakit yang perlu berehat lama" - suami terdiam"kalau diorang bagi gaji separuh pun, saya tak boleh survive! saya perlukan income yang sama atau lebih setiap bulan baru cukup!!""kalau sakit dapat rm1 juta cash ok tak?" - suami jawab "ok sangat boleh resign kerja terus.fixed deposit kat bank ke ASB ke mana-mana dapat cash bulan-bulan"anda bagaimana?? adakah berfikiran sama.....inilah kegunaan INCOME PROTECTION ATAU TAKAFUL GAJI! cara nak kira dia...setahun punya pendapatan/6% = itulah nilai income protection yang anda perlukan....



get your income protected now!

hasbah - 0126260742
pakar takaful dan risiko
unit manager gETB

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature