Followers

Tuesday, November 21, 2017

Fenomena Hibah Takaful

ada yang berpendapat, takaful suka mencetuskan fenomena. sekarang hibah, selepas ni apa lagi??untuk pengetahuan netizen, HIBAH ni bukan sekarang je ada...dah lama wujud. saya yang 7 tahun dalam perundingan risiko takaful ni , sejak 7 tahun lepas dah ada pelanggan yang memiliki 1 juta hibah, 500 ribu dan lain-lain...

Cuma, ketika tu ramai tak nampak sangat keperluan hibah takaful berbanding sekarang. Tahap pemikiran manusia kan tak sama. berbeza-beza tahap "digest" dan "acceptance". 

Netizen yang mengkrtitik tu je baru tau sekarang tentang hibah takaful dan mengatakan fenomena yang sengaja dicetuskan untuk memudahkan jualan. 

Keperluannya bergantung kepada pemikiran anda....bagaimana hibah itu berfungsi, kita kongsi..keputusan memilikinya atau menolaknya terletak di tangan anda sendiri kerana caruman bulanannya perlu anda tanggung bukan orang lain. Semestinya, yang mencarum mendapat lebih faedah berbanding yang tidak mencarum, kan??

Produk yang berbayar dan percuma sudah tentu berbeza! kan..."menulislah menggunakan mata HATI bukan emosi". bila kita kurang tahu tentang sesuatu, rujuk pakar-pakar dalam bidang tersebut dan bukan sewenang-wenangnya melemparkan fitnah dan merasakan kita sahaja yang betul! saya kongsikan HIBAH TAKAFUL yang pernah diterima pelanggan GREAT EASTERN TAKAFUL
(cheques). sama sekali benar, betul dan membayar kepada yang hak (penama hibah yang telah diletakkan ketika pelanggan masih hidup). 


Rm1 juta++ HIBAH TAKAFUL(penerima hibah). Great Eastern Takaful group of OCBC Islamic.




RM100 ribu++ diserahkan kepada ibu pelanggan (penama hibah = ibu)

Walaupun penerimaan dan penembusan takaful meningkat dengan agresif tetapi masih ada 20% golongan yang masih berfikiran kecil atau tidak ambil tahu tetapi tetap mahu menjadi hero ketika sesuatu isu viral di media sosial. Konon serba tahu. jika anda tahu apa yang anda lemparkan tidak lain tidak bukan sekadar 'menonjolkan kebodohan sendiri' pasti anda berasa malu. Lebih baik mengkaji atau bertanya kepada yang lebih tahu terlebih dahulu sebelum memberi pendapat sendiri. 

bagusnya hibah takaful:
  1. paling cepat dapat CASH (proses tuntutan) - cair serta merta
  2. tak perlu bayar apa-apa
  3. sebagai duit yang boleh digunakan untuk menguruskan harta pusaka yang lain
  4. ganti pendapatan segera (kewangan keluarga selamat)
  5. nafkah anak-anak & isteri yang terjamin
  6. tak perlu tunggu bertahun menderita
"SEMOGA BERMANFAAT"

hasbah juwaini
pakar risiko kewangan (takaful)
012-6260742

sebarang kemusykilan boleh tanya...






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature