Followers

Tuesday, February 21, 2012

Motivasi hari ini: Strategi Selamat Untuk Kebebasan Kewangan di Usia Muda

Assalamualaikum,

Hari ini, saya terbaca satu artikel yang sangat berfaedah untuk dikongsikan dengan anda semua...iaitu "Strategi Selamat Untuk Mencapai Kebebasan Kewangan di usia muda"

Ringgit Malaysia baru 2012
          
Sediakan senarai pengaliran wang keluar dan masuk

Pembelajaran strategi selamat untuk kebebasan kewangan bagi sebahagian besar hanya bebas hutang secepat yang mungkin. Anda tidak boleh mengawal ekonomi dan anda tidak boleh mendapatkan lebih banyak wang apabila diminta, tetapi anda boleh mengawal penggunaan wang anda dan bagaimana anda membelanjakan.

Dengan tidak hidup di luar kemampuan dan tidak menggunakan kad kredit untuk perkara yang anda benar-benar tidak perlu dan tidak mampu, anda akan mencapai kebebasan kewangan yang sebenar.
Itu adalah sesuatu yang ramai orang terpaksa berjuang dengannya, terutamanya pada permulaan proses untuk mencapai kebebasan kewangan. Mereka berfikir bahawa mereka perlu ‘perkara-perkara tertentu atau mereka perlu melakukan perkara-perkara tertentu yang benar-benar bukan satu keperluan.

 Ramai yang ada sehingga 3-4 keping kredit kad

Rahsia jiwa menjadi sangat tenang dan lapang .....

Salah satu strategi pertama yang selamat untuk mencapai kebebasan kewangan adalah untuk mempelajari apa yang benar-benar penting dan apa yang anda benar-benar tidak penting. Saya tahu orang-orang yang tidak mampu untuk membayar sewa rumah@ansuran bulanan kereta mereka, tetapi mereka akan keluar juga dan membeli telefon bimbit yang terbaru dan terhebat. Telefon ini boleh melakukan perkara-perkara yang begitu banyak, ia adalah benar-benar berguna, tetapi mereka tidak memerlukannya sebenarnya.


 Mereka tidak menjalankan suatu perniagaan@perdagangan yang besar di mana mereka perlu berhubung dengan ramai kenalan di seluruh dunia, mereka hanya mahu telefon itu kerana ia canggih/elegan/nampak mewah sedangkan tidak mampu sebenarnya. Saya juga akan mencintai telefon bimbit yang hebat-hebat  juga, tetapi saya tidak mampu.

Semua ini adalah keputusan yang sukar untuk anda laksanakan dan mempunyai hak keatasnya samaada nak buat sekarang atau terus tunggu dalam mengajar diri anda untuk melaksanakannya jika anda benar-benar mahu mencapai kebebasan kewangan.

Jika anda rekod setiap perbelanjaan & penggunaan bajet bulanan anda dan dengan jujur ​​menilai setiap transaksi itu yang boleh dikurangkan atau dipotong terus, dengan ini anda boleh membebaskan sejumlah wang dan anda boleh menggunakannya sama ada untuk membayar balik hutang atau memulakan akaun simpanan.
 Mulala menyimpan dari sekarang

Jika anda ada sejumlah wang simpanan sekarang, anda boleh mengambil wang tersebut untuk membayar hutang semasa anda. Ia benar-benar cukup mudah, anda hanya membuat senarai hutang dan pilih salah satu yang boleh dibayar habis. Kemudian, anda boleh menambahkan bayaran minimum yang anda biasa lakukan untuk hutang lain, anda boleh menggunakan wang yang anda telah bebebaskan dan membuat pembayaran yang lebih besar.

Dengan berbuat demikian, anda akan membayar hutang yang tinggal lebih cepat berbanding tempoh yang sepatutnya berbanding anda hanya membuat bayaran minimum. Selepas beberapa tempoh anda akan membayar hutang tersebut sepenuhnya, maka anda mengambil wang lebihan hutang itu dan membuat bayaran untuk hutang anda yang seterusnya. Teruskan berbuat demikian sehingga semua hutang dibayar sepenuhnya.

Sebaik sahaja anda telah bebas dari hutang anda, anda boleh mengambil wang bersih yang anda ada dan meletakkannya ke dalam akaun simpanan atau ke dalam sejenis pelaburan. Daripada membayar kadar faedah yang sememangnya tinggi ke atas hutang anda, anda boleh mula mendapat faedah & keuntungan/dividen ke atas wang anda.

Menggunakan strategi selamat untuk kebebasan kewangan yang dinyatakan dalam artikel ini adalah satu teknik yang mudah tetapi terbukti mempunyai lebih kawalan ke atas kewangan anda, dan itulah kebebasan kewangan sebenar ada!!All the best...selamat mencuba..

Sumber: http://maklumatkewangan.com/2012/01/strategi-selamat-untuk-kebebasan-kewangan/

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature