Followers

Sunday, April 5, 2015

talk di jawi minggu lepas

impian nak sampaikan pasal pengurusan kewangan kepada org melayu makin diterima. sampai kan minggu lepas JAWI pangil kami ke jabatan mereka. terima kasih jawi..


intro by my team mate: Pn laili ayu



opening yang sangat menarik!

pengalaman yang agak lucu pun ada...kikiikii...tau nape?

respon pekerja di awal ceramah:

"cakap bolehla...belum tentu dia sendiri buat pun"
"kos hidup tinggi sekarang..goreng je ni"
"budak muda nak ajar kita....kita ni makan garam lebih lama"
"aku ada pelaburan sawit berjuta-juta tak perlu semua ni"---ada yang kerek hokeyy!! wuhuuu..


 peserta lelaki

peserta wanita

tersentap sentap jadinya...cuba mengawal emosi sepaker! jangan kalah kepada "perang psiko mereka!"





tapi utk pengetahuan semua...ini bukan pertama kali kami menyampaikan ceramah, cabaran sebegini dah lali dah...biasa! masyarakat kita merasakan duit MUSTAHIL diuruskan...sebab yang dapat habis...dapat 2-3 hari gaji habis. bilanya nak urus! tak sempat urus dah licin.... :(

slide demi slide dibentangkan (im the speaker) tapi takde gambar masa ceramah berlangsung agak busy dengan komuniasi 2 hala drp peserta dan penceramah......sambil bertubi-tubi soalan dilemparkan! sampai satu masa "mereka nak tahu saya punya sendiri " kikii..contoh saya punya kewangan sendiri? wawaa....terbongkar sebuah kisah yang tersembunyi....so terpaksa tunjuk dengan penuh keiklasan..but im ok wiTh tapi of coz ramai yang tekerjut dengan pendapatan anak muda macam kami....ramai menyangka ajen takaful bisnes yang melibatkan sales gaji tak cukup makan...sangkaan ternyata meleset! terus TERDIAM.....(lets join us to be the next consultant in our MJSC TEAM) the best team ever in financial consultation. welcome to those yang background:

1- profesional career
2- degree and above
3- graduate universiti
4- wanita atau lelaki
5- willing to learn and takmau ego tinggi ya!
6- sukakan kerja yang profesional dan fleksibel


sesi Q & A

BUKAN SENANG MENGAJAR ORANG DEWASA....



akhirnya....selesai pebentangan

respon kepada keseluruhan ceramah kami;;;

AJAIb!!!

soalan peserta:
1- saya dah tua boleh ka saya carum takaful ni
2- saya ni berapa min kena kalau nak buat macam puan sarankan
3- dulu kalau saya tau ilmu kewangan puan ajar ni taklah saya hidup susah sekarang
4- hutang saya banyak sebab tiada ilmu kewangan
5- saya kena stop WIFI P1 saya memandangkan komitmen saya melebihi kelayakan


apa yang kami dapat:
1- kepuasan mendidik dan berkongsi ilmu dengan umat islam semalaysia
2- harapan kami mereka mempraktiskan ilmu yang diongsikan


tinjauan:
1- kesian anak bangsa kita masih lemah kewangan
2- bukan tiada gaji tapi tiada ilmu urus kewangan yang betul
3- sesat bukan kerana nak tunjuk kaya...tapi tiada panduan yang jelas urus duit

sama-sama kita belajar dan praktiskan apa yang baru dipelajari.........................kami mengaharapkan ilmu yang dikongsikan bermanfaat!!









terima kasih daun keladi...kita pasti jumpa lagi....

hasbah juwaini
MJSC team manager
012-6260742
'islamic financial consultant"

mISI: 

"u cant fixed a financial problem with money but KNOWLEDGE & SKILLS"










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature