Followers

Monday, January 6, 2014

JANUARI 2014: TABUNG PENDIDIKAN PERMATA HATI PENERUS GENERASI

Hi salam to all..

dengan masa yg sedikit ini, saya nak kongsikan satu pelan simpanan pendidikan yang dijamin bank negara malaysia dan Great eastern takaful Sdn Bhd berteraskan shariaah serta islamic fund.

"As life shapes and molds the minds of young children, it also helps shape their dreams"

Pelan simpanan iqra' ini sangat menguntungkan dan terbaik utk tabungan masa depan anak-anak penerus generasi kita. Kenapa?
- ada hadiah $$ jika peperiksaan cemerlang
-serendah RM100 sebulan = RM45000 (18 tahun)
-boleh dikeluarkan bila-bila masa
-berkait pelaburan
- Merlindungi pencarum(ibu bapa) jika meninggal @ hilang upaya tabung pendidikan ini jadi percuma + diteruskan caruman oleh dana "tabarru' GREAT EASTERN TAKAFUL Sdn Bhd.

Semua ibu bapa mengimpikan yg terbaik utk permata hati tetapi hakikatnya berapa ramai sahaja sanggup mengetepikan duit belanja kereta, duit belanja membeli tudung mengikut fesyen sampai ada yang mencecah RM ratusan ringgit sehelai tudung, baju yang mahal-mahal tapi grand + branded tanpa langsung mengetepikan sedikit utk tabungan pendidikan + masa depan anak-anak ini...

Terbaca di artikel akhbar, simpati + hampir menitik air mata kisah-kisah anak-anak yang terpaksa pecahkan tabung yang dalamnya syiling..kalau tukar pun taklah sebanyak mana lainla dlm tabung tu semua wang kertas RM100 atau RM50..dapat kot ribuan...tapi mereka ini sekurang-kurangnya berusaha daripada langsung tiada apa2 ikhtiar membaiki kehidupan dan masa depan anak-anak ini...semoga mereka tabah..positive side: "semoga mereka menjadi insan terbilang lagi mulia success dunia dan akhirat, gilang gemilang sikit masa lagi dengan dugaan begitu hebat diturunkan kepada mereka..insyaallah."

Untuk ibu bapa yang kerja nya bagus dan berkemampuan cuba ikhtiarkan, pendapatan mencecah 2k keatas cubalah allocate sedikit untuk permata hati kita. sedikit keseksaan kita hari ini memberi sejuta makna kepada mereka!!

pelaburan ibarat sebatang pokok..dibaja hari ini..berkembang menjadi pokok yang subur penuh buah-buahan sedap lagi manis...untuk dinikmati sikit masa lagi.

lets planting a money tree

menanti pokok duit ini berbuah memaang perlukan sejuta kesabaran: ribut petir, hujan panas, pengorbanan dan kesabaran

tapi hasilnya:
semua ibu bapa bangga melihat anak-anak cemerlang dalam pendidikan

sepanjang mereka menempuh alam persekolahan cuba berikan yang terbaik..tanpa perlu mereka risau untuk melafazkan:

anak: "abah/ayah/mama/umi/ibu....cikgu mintak duit persatuan/kelab"
anak: "abah,ayah,mama,umi,ibu....cikgu mintak duit yuran"
anak: "abah,ayah,mama,umi,ibu....cikgu mintak duit buku"
                                    anak: "abah,ayah,mama,umi,ibu....cikgu mintak duit lawatan"


Bukan sampingan. semua ini mmg sejak zaman kita sekolah pun ada dah yuran-yuran sebegini. bukan sesuatu yang unik sangat atau baru bagi kita yang pernah bersekolah, berkolej, beruniversiti dan belajar....semuanya sama cuma jumlahnya saja meningkat kerana zaman kita dulu RM1 pun  besar.nak dpt RM1 pun susah sgt. zaman sekarang RM1 dah macam RM0.10 sen....

tindakan: cuba sedaya upaya menyimpan untuk anak-anak walaupun sedikit untuk pendidikan mereka. usaha kita hari ini merealisasikan impian mereka di masa akan datang!!


wassalam..selamat beramal. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature