Followers

Monday, March 11, 2013

Cara jana pendapatan sampingan...

Assalamualaikum to all...

Sekarang ini, bagaikan satu fenomena bercakap tentang menjana pendapatan sampingan. Drp pendapatan sampingan, boleh anda gunakan untuk menjana pendapatan pasif pula di masa akan datang. perlahan-lahan membina masa depan dan kebebasan kewangan. Tetapi saya yakin ramai juga kurang arif tentang difinisi "pendapatan pasif". Betul tak?

Robert T. Kiyosaki, penulis popular buku 'Rich Dad Poor Dad' menyatakan bahawa kebanyakan orang yang kaya di planet bumi ini mencapai kebebasan kewangan melalui pendapatan pasif.

Definisi: 'buat kerja sekali sahaja tetapi mendapat bayaran tanpa henti'
 

Tak semua daripada kita perlukan pendapatan pasif memandangkan setiap orang mempunyai prinsip dan cara hidup yang berbeza-beza. Jadi kita check dulu sama ada perlu atau tidak untuk kita jana pendapatan sampingan ini??

Take this quick test to help you to determine if you are already in financial trouble or possibly headed for financial problems or financial issues.
 
Click here: Financial Trouble Quiz 
 
Sila baca interpretation for "RESULT"
 


Interpretation


You are already in financial trouble. To improve your financial situation in the future you should distinguish 'wants' from 'needs': find less expensive forms of entertainment, cook meals at home most of the time, eliminate spending money on 'wants', etc.

Jika ini yang keluar selepas anda memasukkan jawapan...anda mungkin perlu memandang serius usaha anda dalam mencari pendapatan sampingan yang saya cadangkan di bawah:

Cadangan dan contoh side income  secara online yang boleh anda jana sebelum membentuk pendapatan pasif secara perlahan-lahan adalah:

 
1. Perniagaan tudung online: http://www.radiusite.com/

 
2. Perniagaan cup cakes online: http://www.cupcakechic.com.my/new/

3. Perniagaan kasut yang "kiut-kiut"
4. Perniagaan baju kanak-kanak dan bayi
5. Perniagaan handbag berjenama
6. Perniagaan blouse dan dress ala-ala fesyen korea
7. Perniagaan skirt labuh
8. Perniagaan makananan tengahari (delivery)
9. Perniagaan purse
10. Perniagaan kolagen

dalam senarai 10 jenis perniagaan di atas, kalau kita perasan semua perniagaan golongan sasarannya adalah wanita. Kerana mengikut kajian pembelanja utama secara online atau fizikal nya adalah golongan "wanita". kaki shopping kaki membeli belah. Jadi nak memastikan sesuatu perniagaan yang cepat naik dan bertahan lama, cari perniagaan yang golongan sasaran pembelinya adalah wanita ya!! berbanding barangan lelaki. contonya:

1. Perniagaan baju kemeja
2. perniagaan kasut lelaki
3. Perniagaan tali keher
4. Perniagaan wallet

Dengar pun dah kurang "aura" kan. hakikat yang perlu kita percaya adalah, lelaki memang tak suka membeli belah. Apatah lagi shopping online.tak perlu buang masa untuk menarik perhatian golongan ini.

Okey...selamat mencuba!!

"Orang rajin sentiasa mencari jalan, orang malas sentiasa memberi alasan"

 
 
 



3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature