Followers

Monday, August 4, 2014

isu boikot: The boycott campaign against Israel's products

salam semua...selamat hari raya & maaf zahir batin! isu boikot merata-rata..dulu tak rasa sangat nak boikot, tapi this time rasa sangat nak boikot habis-habisan...apa yang berlaku sangatlah mendukacitakan semua orang pembunuhan bertubi-tubi anak-anak kecil, orang awam dan orang yang tidak berdosa dlm peperangan yg mereka lancarkan...sangatlah tidak ADIL dan KEJAM!!!


bayangkan ini negara kita? yang kita nikmati dengan penuh ketenangan, kebebasan hari ini nak kemana-mana, enjoy masing-masing pulang beraya walaupun ada yang tersangkut jem berjam-jam...bebas ke sana sini kunjung mengunjung..tapi apa yang ada di palestine??

jika ini anak-anak kita...."crying..."

tentera di sana sini bersenapang, berpakaian seragam sudah cukup menakutkan persekitaran (tanda kita tidak selamat dimana-mana)

runtuhan bangunan di sana-sini, rumah dibedil shopping cmplex dihentam..tiada lagi tempat selamat untuk mereka :(

innalillah.hiwainnaila hiro jiun..

jom tengok apa sebenarnya sejarah palestine vs israel ni??taka faham betul kenapa diorang ni suka sangat berperang tak habis-habis...

kecik je gaza rupanya kan..tersepit dengan Israel + egypt

mana GAZA?? kecik cenoet je..yang kaler "grey - GAZA strip" jerussalem. yang kuning tepi laut tu "israeL"

tembok setinggi 1km sepanjang semapadan gaza-israel yang dibina israel sbb nak pisahkan negara..melampau kan...hidup takmau berjiran mcm tulah.



nak tengok tak berita palsu yang disebarkan israel??

kononya HAMAS tentera palestin yang bom negara sendiri :(

lagi berita PALSU. baik betul israel kan??...duduk diam kena bedil..


emm....gaza jela serang diorang. Israel tengok je..."BIAR BETIK KAN??" betiklah sangat.. :(

see? nampak menarik sgt rekaan cerita mereka..

website menipu kenapa gaza dibom kononnya nak selamatkan anak2 israel : http://clatl.com/atlanta/why-is-israel-bombing-gaza/Content?oid=1277161


hakikatnya??





banyak orang awal TERKORBAN...kepada yang berhati perut..mari kita ramai-ramai memberi sedikit bantuan kepada GAZA. dengan memberi tekanan ekonomi kepada israel!! boikot barangan mereka sehabis-habisnya.bukan boikot untuk menujuk - nunjuk tahap keimanan yang tinggi la konon...sebagai tanda dan usaha kita terhadap mangsa yang dianiaya. biar kecil usaha kita "kecil-kecil membawa hasil" dlm prinsip ekonomi walaupun kesannya sedikit kepada perniagaan dan keuntungan pastinya mampu memberi kesan besar kepada ekonomi mereka!! mari baersatu hati memboikot barangan keluaran israel yang menjadi lebihan kewagan utk mereka belanjakan membeli BOM dan ROKET utk menyerang orang lain....yang lemah!!



"bertindak dan bersusaha dengan bersungguh-sungguh pasti membuahkan hasil!!" marilah sama-sama menjadikan mereka lemah ..jika bukan tenaga EKONOMI mereka!!

ikhlas

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature