Followers

Thursday, May 8, 2014

tips mencari pekerja paling setia (utk bisnesman/woman) ....

salam to all....sapa usahawan kat sini? nak tak staff yang setia lagi cemerlang....jom baca:

BAGAIMANA???

Selalunya yang setia dalam bisnes ni owner dia je...atau shareholders. tu pun takleh percaya jugak dlm banyak2 shareholders pun ada jugak yang "otak menyimpang" fikir sesuatu nak menjahanamkan bisnes kita...kan?
nak tak saya perkenalkan satu pekerja yang paling mulia hatinya...seikhlasnya bekerja utk kita dengan gaji yang sama kita berikan setiap bulan tak payah bagi bonus, naikkan gaji dan ambil hati...
nama dia: "dirahsiakan" yang pasti baik sangat.


kenapa dia begitu setia?

normally gaji clerk berapa sekarang katalah bagi gaji RM1000 jelah..gaji minimum RM900 + alaun OT RM100...hehehe. bayar gaji saya on time macam bos bagi kepada staff yang lain juga...selagi bos perlukan khidmat saya..kalau company gagal buat "profit" disebabkan oleh kematian majikan, majikan sakit, majikan MC lama sebab kemalangan tak payah pening-pening...saya  akan membayar boss RM1000 sebulan seperti boss  membayar gaji saya setiap bulan RM1000 selama ini...wahhh adakah pekerja sehebat ini di zaman penuh pancaroba ni??


Saya ni akan tolong jaga bisness bos dengan memberikan RM 1 JUTA tunai utk perniagaan bos diteruskan seperti biasa sementara mencari pengganti bos yang berkebolehan dan melatih staff baru...
apa saya boleh buat lagi?
Memandangkan yang membayar gaji saya adalah boss saya dan saya akan menjalankan kerja saya dengan penuh ketekunan tanpa menghampakan harapan boss saya
tujuan bos saya amik saya?
tak lain tak bukan, kalau boss saya sakit dia nak saya jaga syarikat dia. saya mungkin tak mampu menjadi hebat sepertinya, tapi saya mampu berikannya RM1 juta tunai untuk syarikat terus beroperasi dan menanti staff baru anak boos ke/ bini boss ke cekap buat kerja sama macam boss. saya support dari segi kewangan..bisnes tak untung pun tak apa 3-4 tahun. anak boss/kelaurga bos ada masa nak bertatih tanpa langsung rugi atau syarikat bangkrup!! hebat tak saya...saya juga tolong tanggung semua kos utk sedara bos pergi training..jangan bimbang...

tak cukup lagi?
atas tu kalau bos sakit atau bos lumpuh...satu lagi saya nak bagi boss..kalau boss "accident" tak kisahlah ringan atau serius. kalau ringan berapa hari boss MC (cuti sakit) saya bagi bos gaji setiap hari RM500. ok tak boss? hehehe...boss rehat je kat rumah sambil tunggu sembuh sebab dari segi kewangan bos tak perlu risau saya kan ada...
lagi?

kalau lepas sebulan bos hire saya, bos jatuh sakit yang menyebabkan bos takleh kerja lagi (kanser ke, kena operate by pass ke dll byk lagi) boss mesti terkejut dengar benda ni? saya dah bagi boss RM 1 juta, lepas tu saya bagi boss setiap bulan RM1000 sampai boss umur 99 tahun. boss suka tak? saya nak bagi kat boss lebih bnayak kalau boleh. tapi masa boss ambil saya dulu boss bayar RM1000 je sebulan..so saya dah set tak boleh tukar..saya pun bagi bos RM1000 jugak lah setiap bulan.kalau boss nak saya bagi sebulan Rm5k boss awal2 dah bayar gaji saya 5k okey..no limit nak bayar gaji saya. nak RM20,000 pun saya redha...hehehe

ikhlas,
nama saya adalah "key-man takaful" saya  bagi Rm1 juta tanpa ungkit langsung..GERENTI. saya BERJANJI memberikannya dah bos boleh fight kat mahkamah kalau saya tak tunai janji-janji saya..ok terima kasih bos..

boss-boss lain kalau nah hire saya bolehla contact:
saya ada banyak clone...hehehe

idea asal:
012-6260742






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature