Followers

Tuesday, February 18, 2014

motivasi minggu ini

selamat pagi semua....assalamualaikum, mutiara kata hari rabu untuk semua orang-orang yang memerlukan:



selamat bermotivasi diri..

hari ini memandangkan tak dapat keluar ke appoinment selama 3 hari di waktu pagi, sebab husband outstation, so kena hantar & fetch my doter from school these 3 days, so i nak spent my morning time with my luvly blog & frens...kadang2 saya terfikir nak meneliti apa yang saya buat hari ini adalah di landasan yang betul atau tidak dalam mencapai impian saya?(review)

untuk frens juga yang nak sama2 check bisnes dan apa yang dijalankan sekarang ini ,..lets check it out!

panduan untuk goyang kaki...(hehehhe aka financial freedom)

contoh E -employed (makan gaji-employee/workers) yang ni senang je direct implementation. sapa yang bergantung sepenuhnya kepada majikan, limited income bergantung kenaikan gaji kepada majikan jatuh kategori ini lah...cth pekerjaan:
- govt officers
- pekerja di bidang swasta
"Generally, there is an employer-employee relationship if you have entered into a contract of service under which you work under the control of someone (your employer)"

panduan cash flow:


SE plak. ramai orang selalu confuse these 2 term "Self employed vs Big business"
saya rasa saya sendiri jatuh kategori ini (self employed). kerja utk siri sendiri, boleh off anytime, tak perlu report kpd boss nak take leave TETAPI my business cannot keeps on going without me ;(. saya takde pekerja but i can charge for my work and how much holiday to give myself. i do have some legal protection..
On the other hand, for a self-employed, there is a business relationship if you have entered into a contract for service. As a self-employed with your own business,  you work for yourself and you are in the position to realise a business profit or loss. Your income is derived from the buying and selling of goods, or from providing professional or personal services. 
A self-employed may be a sole-proprietor or a partner in a partnership. me: sole-proprietor
saya rasa bidang yang menggunakan kepakaran kita setiap masa adalah self employed cth pakar runding  kewangan, klinik, yang menggunakan kepakaran kita 100% sebagai tunjang perniagaan.

what i should do? jump into a Big business. maksudnya:
1.saya ada pekerja
2. saya mampu menggajikan pekerja
3. saya mampu bercuti panjang, tapi bisnes keeps on going
"Big business is large-scale, corporate-controlled, financial or business activities. As a term, it is typically used to describe activities that run from "huge transactions" to the more general "doing big things."
contoh: pernigaan kosmetik, pakar runding, trading dll. tetapi kita sebagai pengurus sahaja.

yang terakhir: I (investor), nilah tempat yang paling diimpikan oleh semua orang termasuk saya. tak taulah anda langsung tak berkeinginan menjadi pelabur semata-mata dan tunggu keuntungan je ;). indahnya dunia...dunia bagaikan syurga kan.hehe. ramai dah orang kat malaysia tengah menikmatinya sekarang pun. tapi ada yang senyap2 dan ada yang mengheboh2kan. nak sampai ke sini,kita perlukan cash dan modal yang besar. sebelum ke sini, kita perlu melalui 3 steps di atas dulu...sabar..sabar..sabar..masanya akan tiba juga!



All the best to all? in which quadrant are u now? lets do the best in our life. plan properly and achieve all the dreams..insyallah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature