Followers

Sunday, September 1, 2013

SMart Investment Premier & Great Premier Wealth

Zaman kini ramai yg suka melabur sehingga ada yang tertipu dengan syarikat-syarikat yang tak tau asal usul tp menjanjikan pulangan luar biasa. Bare in mind

 " there's no investment in this world with high return but low risk & short term some more!!!"

Looking for investment?
- cari syarikat yang ternama
- Berdaftar dengan Bank Negara Malaysia
- Long term (the best return)
- mengikut kemampuan

kita semak sama-sama adakah smart investment premier memenuhi ciri-ciri selamat ini?

SMART INVESTMENT PREMIER

1. Syarikat ternama?
syarikat yang besar
Lokasi
 ulang tahun ke SERATUS LIMA TAHUN ( 105) okeyy....bukan 5 tahun.."SERATUS LIMA"

dah kenal syarikat jom kita lihat kelulusan BANK NEGARA MALAYSIA(BNM). ada ke tak GE ni tersenarai dalam kelulusan bank negara. elakkan melabur dlm syarikat yang tak pasti, was-was, lokasi tidak jelas, dan tiada rules & regalation. Kenapa pentingnya pengiktirafan BNM? Bank negara akan menetapkan certain guidelines utk sesebuah syarikat beroperasi & melindungi pelabur jika berlaku kerugian.....jgn terpedaya dgn "pelaburan ni mmg tak berdaftar dgn bank negara sebab dia dari luar negara & bagus, kerajaan saja sekat supaya org lain tak kaya padahal menteri-menteri melabur dlm pelaburan ni sebab tu diorang kaya....JANGAN TERPEDAYA,,,semua tu ayat manis je tu"

cari yang berdaftar dengan BNM. apa saja yang terjadi kita ada badan yang boleh melindungi pelaburan kita. INGAT YEr!!!!



tengokla perbezaan GREAT EASTERN vs syarikat-syarikat atas & bawah dia @ jiran2nya. jauh ketinggalan syarikat lain."we are no.1 company in Malaysia"

kalau nak kepastian yang lebih: rujuk website : www.bnm.gov.my (statistik life insurance)

3. Pilih yang Long term?? kenapa.....siapa belajar bisnes confirm  boleh jawab soalan ni. Yang bidang lain juga kita semak sama-sama & fahami pelaburan berkonsepkan SHORT TERM vs LONG TERM

Tak dinafikan ramai di antara kita takut dengan pelaburan dan terus memilih simpanan  cara biasa saja. (SAVING) di akaun bank yang hanya dihibbahkan dalam 20 sen ke 30 sen sebulan..hehhee. dia tak perlu takut dengan pelaburan tapi "ANDA PERLU BELAJAR". jangan rasa diri pandai semuanya di muka bumi ini. setiap bidang adalah berbeza.tambahkan pengetahuan jika anda ada impian menggunung melibatkan "financial" so study lah berkaitan "pelaburan & financial management" bukan perubatan, kejuruteraan, perguruan atau lain-lain bidang kepakaran yang di luar skop kewangan.. mengikut kajian:


 


34% percaya dengan akaun simpanan je. ini bukan melabur namanya. sampai mati pun tak capai "financial goal", 33% real estate ok :) majoriti orang terkaya kaya di dunia menggunakan kaedah ini tapi memerlukan modal besar ada 30,000 mampu ke memiliki sebuah property (hartanah??), 15% mutual fund..ni ok bergantung kepada fund yang dipilih, 12% bonds & 6% others.
SEMUA PELABURAN INI BERKONSEPKAN LONG TERM (JANGKA PANJANG) melebihi 10 tahun baru nampak hasil nak dituai. sebelum tu, tabur benih jelaaa.....tapi tak rugi.

"Short-term investment funds include cash, bank notes, corporate notes, government bills and various safe short-term debt instruments. These types of funds are usually used by investors who are temporarily parking funds before moving them to another investment that will provide higher returns. These funds traditionally have low management fees, usually well below 1% per year."

ok...contoh jangka pendek: duit tunai (di ATM), pinjaman peribadi pun kira short tem investment jugak yer, lagi? FOREX..dll.hii.

according to wikepedia definiton: long term investment.
-jangka masa panjang (banyak tahun)
- cth: bonds, stocks, tanah, pencen(palburan jugak ye...keje 25 tahun baru dpt pencen..pelaburan jangka panjang tu)
-INSURANCE!!...juga dikira sbg long term investment

point ke-4: mengikut kemampuan?

melabur ikut kemampuan. jangan sampai cipta hutang utk memulakan pelaburan.
senario: nak melabur dengan syarikat kami perlu memnuat pinjaman peribadi RM30,000. Ini yang jadi isu. ni bukan melabur namanya menambah hutang. sementara nak untung, bulan-bulan habis bayar loan + interest bank dan lain-lain INGAT!!!

"kalau nak melabur, mesti ikut kemampuan, biar sikit tapi selamat..sikit-sikit lama-lama jadi bukit jugak, jangan TAMAK & nak cepat KAYA...pls change ur mind!!"

jom kaji smart investment premier GREAT EASTERN
"Investments geared towards realising your dreams"

sesuai utk siapa: jika saya...
  1. dah berkahwin dan bekeluarga 
  2. masih single
  3.  simpanan untuk hari hujan(jika keadaan tidak menginzinkan)
" ...apa pun matlamat anda, kini terdapat
rancangan untuk membantu anda merealisasikan impian anda dengan lebih
kepastian"

"SmartInvest Premier Insurance 2" adalah pelan yang memberi tumpuan mengenai pelaburan wang anda melalui peruntukan yang lebih tinggi dan "Bonus Kesetiaan" sambil menjaga semua keperluan dan komitmen anda. Anda juga boleh menambah rider tambahan bagi memastikan kesinambungan anda pelaburan dan kesihatan dimana jika dlm tempoh melabur kesihatan kurang mengizinkan utk terus bekrja pelaburan anda diteruskan oleh GREAT EASTERN tanpa memerlukan sumbangan lanjut di pihak anda tetapi ANDA TETAP MENIKMATI BONUS SEPERTI ASALNYA JUGA!!!


Ia memberikan peruntukan pelaburan yang lebih tinggi dan lebih peluang pelaburan
 
Kerana SmartInvest Premier Insurance 2 adalah plan serius tentang membina kekayaan anda, anda akan menikmati Kadar peruntukan pelaburan yang tinggi sebanyak 95% untuk pelaburan yang tepat dari tahun pertama dan seterusnya. Selain itu, Bonus Kesetiaan 2% akan dimasukkan ke dalam Kadar bagi setiap tahun ke-3.

**** sila rujuk saya sendiri @ great eastern jika kurang faham table ni."is my pleasure to make u understand this table"


Sejajar dengan perkembangan keperluan anda, anda juga perlu meningkatkan komitmen anda dengan mengembangkan kekayaan anda melalui pilihan untuk meningkatkan nilai pelaburan anda melalui "top-up". Dengan minimum RM1, 000 bagi satu top-up akan menyebabkan suntikan segar (fresh injection) 95% dibayar kepada unit dana unit dan mengukuhkan nilai pelaburan dan potensi pulangan anda.


Ia juga memberikan perlindungan kewangan kpd anda jika sesuatu yang tidak dijangka berlaku.  

  1. kematian atau  
  2. anda menghidap Hilang Upaya Menyeluruh dan Kekal (TPD) 
 Jumlah insuran asas akan diberikan secara tunai kpd pelabur dan jumlah nilai pelaburan anda akan dibayar sepenuhnya, atau memastikan keluarga yang disayangi menerima kewangan yg diperlukan untuk mereka meneruskan hidup!!

 
Ia memberikan anda pelepasan cukai
 
Manfaat yang diterima daripada SmartInvest Premier Insurance 2 secara umumnya tidak dikenakan cukai dan premium yang dibayar boleh pelabur layak untuk mendapat pelepasan cukai.
 
*****Nota: manfaat cukai adalah tertakluk kepada Pendapatan MalaysiaAkta Cukai, 1967, dan keputusan muktamad Lembaga Hasil Dalam Negeri.**

Frequently Asked Questions
 
Q: Who can apply?
A: Anyone between 30 days attained age and 70 years next birthday can apply for SmartInvest Premier Insurance 2.
 
Q: How do I start?
A: You can start investing in SmartInvest Premier Insurance 2 with RM6,000 a year or RM500 a month.
 
Q: What are some of the exclusions under this policy?
A: No benefit is payable under the following circumstances:
• Pre-existing condition
• Death during the first policy year as a result of
suicide, while sane or insane
• Total and Permanent Disability (TPD) resulting
from self-inflicted injuries, while sane or insane
The exclusions highlighted here may not be exhaustive.
Full details are available in the policy contract.
 
Q: How do I make my payment?
A: You can pay by credit card, banker’s order, GIRO,
cheque or cash. You have the flexibility to pay your
premium annually, half-yearly, quarterly or even
monthly (by credit card, banker’s order or GIRO).
 
Q: What are the current fees and charges?
A: •Insurance charges:
Applicable to the sum assured, vary according to
age, sex, smoking habits, occupation and health
condition.
•Monthly Policy Fee:
RM6.
•Fund Management Charge:
0.5% - 1.50% per annum depending on your choice
of fund.
 
Note: The fees and charges levied may change fromtime to time.

SmartInvest Premier Insurance 2 adalah premium tetap berkaitan pelaburan insurans. Pelan ini merupakan produk insurans yang terikat kepada prestasi aset asas, dan tidak sama seperti produk pelaburan seperti unit amanah. premium perlu dibayar untuk tempoh keseluruhan dasar, atau sehingga kematian atau Hilang Upaya Menyeluruh dan Kekal (TPD), yang mana terjadi dahulu. Anda harus berpuas hati bahawa pelan ini akan terbaik memenuhi keperluan anda dan premium yang perlu dibayar adalah tetap dan mengikut kemampuan.

Satu tempoh semakan selama 15 hari diberi untuk anda mengkaji semula kesesuaian pelan. Jika polisi dipulangkan kepada Syarikat dalam tempoh ini, Syarikat akan membayar balik suatu jumlah yang sama dengan jumlah:
 
a) jumlah nilai pelaburan polisi berdasarkan bersih Nilai Aset pada tarikh penilaian yang berikutnya; dan
b) nilai pelaburan unit yang telah dibatalkan untuk membayar caj insurans dan yuran polisi;
dan
c) amaun premium yang belum diperuntukkan; ditolak perbelanjaan yang ditanggung untuk pemeriksaan perubatan, jika ada. Nilai Aset Bersih ialah harga tunggal di mana dasar pemilik membeli unit-unit dalam dana unit dan menjual kembali unit-unit kepada dana unit.
 
Premium asas minimum yang dibenarkan bagi polisi ini RM6, 000 setahun. Jumlah perlindungan RM10, 000.

Great Premier Wealth vs Fixed deposit

 
 
For more information, please contact your servicing
agent or Customer Service Careline at (603) 4259 8333.

call/whats app/msg/facebook for appoinmnt & free  consultataion:

HASBAH BINTI JUWAINI,
REGISTERED CONSULTANT
012-6260742
GREAT EASTERN LIFE & TAKAFUL SDN BHD.
fb: hasbah binti juwaini







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature