Followers

Sunday, October 30, 2016

3 BIDANG PERNIAGAAN YANG TIDAK TERKESAN DENGAN EKONOMI

salam semua....jumpa balik corat coret kita...

3 BIDANG PERNIAGAAN YANG TIDAK TERKESAN DENGAN EKONOMI? 

agak-agak apadia?

kecantikan?
construction?
food?
medical?
education?
 apa lagiiiiii.....................................jom fikir-fikir...teka teka...

menurut fakta 3 tidak terjejas iaitu:

PERUBATAN
PENDIDIKAN
MAKANAN

dalam ketiadaan duit ringgit....adakah kita takkan sakit?dalam poket kering hujung bulan..adakah kita takkan lapar? adakah dalam keadaan kita tiada duit kita suruh anak-anak berhenti sekolah@universiti?

3 bidang yang akan terus berkembang dalam kajian dalam apa sekalipun kesan ekonomi naik dan turun. PILIHLAH bidang-bidang ini kerana selagi manjadi manusia kita tiada pilihan utk menolak ketiga-tiga ini...



pekeliling FPP, hospital awam


PERUBATAN dulu ....hospital akan meswastakan sedikit demi sedikit ubat, perundingan dan servisnya untuk menampung kos yang tinggi. Kos tanggungan perubatan sangat tinggi berbanding yang lain.harga sebjik ubat yang diberikan kepada pesakit makin mahal dan dengan mudahnya pesakit ambil(jaga hati) dan balik buang ke dalam tong sampah(taknak makan). pesakit kuat komplen ketika dirawat di hospital sehingga kerajaan mengambil langkah utk yang "high class" people yang nak lebih keselesaan  & mulut banyak...boleh memilih FPP ( fully paid patient) maknanya membayar seperti di hospital swasta tetapi di hospital kerajaan...(kerana kepakarannya)


  • u can request meals
  • u can request doctors
  • u can request rooms
  • u can request whatever u wish
ok.....di mana takaful terlibat dalam konteks ini?? takaful memnbayar bil perubatan anda!!!!! anda bayar dulu di FPP ini kemudian tuntut balik semua kos bayaran dengan TAKAFUL. best kan???

sebab:
HOSPITAL UMUM BUKAN PANEL KEPADA TAKAFUL TETAPI SYARAT MENGGUNAKAN MEDICAL CARD BUKANLAH SAHAJA TERHAD DI HOSPITAL PANEL....

cuma cara penggunaan je berbeza:
jika di panel hospital : TAK PERLU KELUARKAN DUIT ANDA SENDIRI DAHULU KERANA DIRECT GUARANTEE LETTER (COMPANY AKAN TERUS MEMBAYAR KEPADA HOSPITAL) ketika kita nak discharge!

kalau di hospital bukan panel: BAYAR DAHULU , SEMUA RESIT DAN BILL ORIGINAL HANTAR KEPADA TAKAFUL, TAKAFUL BAYAR BALIK KOS YANG ANDA DAH KELUARKAN,,,,,\

jelas takk?? bagus tak takaful???

jadilah sebahagian daripada keluarga takaful yang terbukti membantu dan meringankan beban DUIT pesakit ketika menerima rawatan yang paling selesa!!

"TIADA ALASAN LAGI TIDAK MAHU TAKAFUL! " aset paling berharga dan paling mahal adalah diri kita...bukan orang lain! kerosakan sel-sel kita ni memberi kesan kepada sel-sel orang lain yang bergantung hidup kepada kita atau bakal membebankan sel-sel mereka.....

jom memilih hidup selesa...sedaya upaya memberi keselesaan kepada keluarga!! memilih pernigaan berkaitan perubatan jugak adalah tindakan yang bijak kerana sakit tidak kenal "ekonomi" miskin @ kaya!!


JOM BERTAKAFUL KEMUDIAN BERTAWAKAL......


hasbah juwaini
GETB advisor
agency manager!

kurangkan beban HUTANG KREDIT KAD KERANA KESIHATAN! kerana ada jalan penyelesaian...yang leih bijak dan efisyen!

jom kalau tak tahu tanya...kalau dah tahu laksanakanya!!

012-6260742



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKAFUL & FINANCIAL Enquiry form

Name:
Email Address:
IC number(applicable for malaysian only)
Occupation
Weight (berat)
Height (cm)
handphone number/whats app no:
Medical History 1. Healthy
2. Just warded(<2 months)
3. Unhealthy

This contact form was created by Freedback.

signature

signature